Boekbespreking: on-the-go plezier voor kinderen

Klaar voor meer dan 250 games en ideeën voor drukke gezinnen? Dit boek heeft ze!

Er zijn zo vaak momenten waarop we kleine games en activiteiten nodig hebben om kinderen bezig te houden, en we willen niet per se dat ze neuzen in een elektronisch apparaat. Het beperken van de schermtijd is gezonder, maar het is ook een uitdaging voor ouders die proberen kinderen te bezetten terwijl ze in een auto zitten, in een restaurant zitten, meegaan op boodschappen of zelfs naast een moeder of vader zitten die thuis probeert te werken .

Educatie schrijver Amanda Morin (die regelmatig podcasts met mij op Parenting Rotonde) komt tot onze redding met haar boek, On-the-Go Fun for Kids! Meer dan 250 activiteiten om kleintjes bezig en gelukkig-altijd en overal te houden! van Adams Media (juli 2015). Hoewel het wel enkele app-suggesties bevat, zijn de meeste activiteiten schermvrij en uitvoerbaar met potlood en papier, eenvoudige benodigdheden die je bij de hand hebt (zoals suikerpakketten in een restaurant) of helemaal niets.

On-the-Go-plezier voor kinderen: voors en tegens

Voors:

nadelen:

On-the-go plezier voor kinderen: recensie

Uit noodzaak zijn veel van de games en activiteiten die in dit boek worden voorgesteld, sedentair.

Ze zijn ontworpen om te worden gebruikt terwijl kinderen gevangen zitten in een auto, trein of vliegtuig, of zitten in een restaurant of in een wachtkamer van een arts. Toch hou ik van de sterke boodschap dat het leuk is om onze hersenen te gebruiken en onze omgeving te observeren - en interactie te hebben met onze families! - in plaats van altijd in te leveren op een telefoon of tablet.

Omdat deze activiteiten heel leuk zijn. Mijn 10-jarige, bijvoorbeeld, hield van de hersenkrakers die we overal tegenkwamen. Hij vond het heerlijk om ze bij zijn oudere zus te lezen en haar te stampen.

Hoewel de meeste van de activiteiten neigen naar het tot nadenken stemmende, fantasierijke type, heeft Morin manieren gevonden om fysieke activiteit waar mogelijk op te nemen. Ze suggereert bijvoorbeeld een manier om de game Twister aan te passen, zodat deze in de auto kan worden gespeeld (echt waar!). Ze heeft een lijst met items op een speurtocht van een hotel (en herinnert je eraan dat je kinderen op de bedden in dat hotel kunnen springen - waarom niet?). Ze bedenkt zelfs een creatief spel waarmee vermoeide ouders rusten terwijl kinderen spelen: je kind doet zich voor als de drukke, zoemende bij, terwijl jij de serene en stationaire bloem bent. Genie!

Het boek bevat zelfs een heel hoofdstuk vol activiteiten voor kinderen om te doen terwijl de ouders thuis werken. Omdat dat de prime time is voor de schermtijd, vind ik het een goed idee om een ​​aantal van deze ideeën te gebruiken. En ook hier zijn er verschillende die fysieke activiteit opnemen, zoals waterflessen , bekers stapelen en hinkelen in de gang gemaakt met plakband.

Er wordt geen leeftijdsbereik aanbevolen voor het boek, wat logisch is omdat veel van de activiteiten een open einde hebben; ze kunnen kinderen van vele leeftijden, talenten en interesses aanspreken.

Openbaarmaking: een recensie-exemplaar werd verstrekt door de uitgever.